Ulkomaalaiset nettikasinot panostavat digitaaliseen markkinointiin

Suomen valtion omistama rahapeliyhtiö Veikkaus nauttii monopoliasemasta rahapelimarkkinoilla Suomessa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ulkomaalaiset nettikasinot olisivat laittomia. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että vain Veikkaus saa markkinoida rahapelejään Suomessa. Välillä jopa Veikkauksenkin markkinointitavat ovat joutuneet myrskynsilmään ja siitä on uutisoitu viime vuosina tiheään tahtiin.

Kotimaisen lainsäädännön takia, EUn muut netticasinot ovat joutuneet miettimään tarkkaan omia markkinointistrategioitaan, jotta heidän sanomansa tavoittaisi suomalaiset kasinopelaajat laillisella tavalla. Nämä markkinointitavat vaativat tietenkin välillä hieman kekseliäisyyttä. Veikkaukselta sellaista ei vaadita ja välillä vaikuttaa siltä, että he saavat mainostaa missä ja miten vain. Kasinot ilman rekisteröitymistä ovat ulkomaisten peliyhtiöiden uusi keksintö, jolla he yrittävät ottaa vielä enemmän markkinaosuuksia suomalaiselta monopolilta.

Hakukoneoptimointi tärkeä osa markkinointistrategiaa

Ulkomaalaiset kasinot ovat kotimaisen lainsäädännön takia panostaneet kovalla kädellä digitaaliseen markkinointiin. He markkinoivat itseään paljon suomalaisten vertailusivustojen kautta. Tällaiset vertailusivustot testaavat itse uusia nettikasinoita ja laittavat ne paremmuusjärjestykseen. Esimerkki tällaisesta vertailusivustosta, joka listaa melkein kaikki suomalaisille suunnatut parhaat casinot on Casinogringos.

Tällaiset sivustot panostavat hakukoneoptimointiin, eli SEO:hon. Kun asiakas hakee googlen kautta nettikasinoihin liittyvillä hakusanoilla, nämä sivustot ilmestyvät hakupalveluiden ensimmäisillä sivuilla. Tätä kautta netissä olevat casinot saavat suurimman osan asiakkaistaan. Kasinot itse panostavat tietenkin myös hakukoneoptimointiin, eli he eivät pelkästään osta mainostilaa kolmansilta osapuolilta. Vertailusivustoja kutsutaan usein myös affiliaateiksi. Affiliaatteja on monenlaisia ja niitä käytetään monella eri alalla. Esimerkiksi maailman suurimpiin yrityksiin kuuluva Amazon.com hyödyntää myös vertailusivustoja ja affiliaatteja edistääkseen omaa myyntiään.

Sosiaalinen media myös tärkeä markkinointikanava

Netticasinot käyttävät myös monen suomalaisen julkisuuden henkilön some-tiliä markkinointikanavanaan. Iltapäivälehdet ovat viime viikkoina kirjoitelleet siitä kuinka somen kautta julkisuuteen noussut Sampo Kaulanen on markkinoinut tiettyä ulkomaista nettikasinoa. Samassa jutussa kerrottiin myös siitä kuinka toinen televisiosta tuttu henkilö oli mainostanut ulkomaalaista peliyhtiötä omalla facebook tilillään. Veikkauksen mielestä tällainen mainonta on tietenkin isku vyön alle, mutta he eivät pysty oikeastaan puuttumaan siihen mitenkään.

Nettikasinot suomalaisille suunnatulla rekisteröitymisellä

Suomalaiset ovat jo pitkään tottuneet siihen, että netissä oleviin palveluihin kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla. Tämän tekniikan myös suomalaisille suunnatut uudet nettikasinot ovat ottaneet käyttöönsä. Eli sinun tarvitsee ainoastaan tehdä pankkisiirto verkkopankkitunnuksillasi ja pääset sen jälkeen heti pelaamaan rahapelejä. Tämän lähemmäksi kauppojen pelikoneita ei enää pääse. Tällaiset nettikasinot ilman rekisteröitymistä ovat erittäin turvallisia ja ovat helppoudensa takia nousseet Suomessa hurjaan suosioon.

Posted on 8.5.2020 in Yhteistyö, Yleinen

Share the Story

Back to Top