Nettikasinot luovia digimarkkinoinnissaan

Esimerkiksi kovasta kilpailusta ja lainsäädännöstä johtuen nettikasinot joutuvat olemaan luovia tavoittaakseen pelaajia. Koska pelaaminen tapahtuu netissä, myös iso osa markkinoinnista tapahtuu netissä. Netissä siirtyminen pelien pariin vaatii kaikista vähiten ponnisteluja. Tarkastellaan tällä sivulla erilaisia markkinointikeinoja, joita kasinosivustot tällä hetkellä hyödyntävät saadakseen asiakkaita.

Pelkkä markkinointi ei riitä

Vaikka onnistunut digimarkkinointi onkin kasinoille keino hankkia lisää pelaajia, on kasinon menestymisen taustalla kuitenkin aina toimiva sivusto, kattava pelivalikoima ja hyvä pelikokemus. Kasinot tekevätkin paljon työtä esimerkiksi sen suhteen, että kasinopelien ja korttipelien valikoima olisi laadukkaampi ja kattavampi kuin muilla sivustoilla. Esimerkiksi laadukas kasino korttipeli voi houkutella sivustolle pelaajia myös muilta pelisivustoilta.

Jotta pelaajat olisivat tyytyväisiä asiakaskokemukseen, tulee pelisivustolla olla tarjolla myös laadukas asiakaspalvelu. Asiakaspalveluiden suhteen jyvät erottaa akanoista nopeus, asiantuntevuus ja kieli. Suomalaiset haluavat luonnollisesti saada palvelua omalla äidinkielellään. Lisäksi palvelua pitäisi saada nopeasti ja asiantuntevasti. Ei riitä, että joku vastaa chatissä, vaan hänen pitäisi myös tietää pelaajaa paremmin peleistä, bonuksista ja rahansiirtomenetelmistä.

Näkyvyyttä voi saada monin keinoin

Kun tarkastellaan nettikasinoiden digimarkkinointia, niin siinäkin monipuolisuus on valttia. Hakukoneoptimointi on suuressa roolissa, sillä usein pelaaminen käynnistyy Google-haun kautta. Näkyvyyttä hakukoneissa saa hakukoneoptimoinnin lisäksi myös hakusanamainonnalla, mutta monissa maissa nettikasinot eivät saa hakusanamainontaa käyttää.

Sosiaalinen media on myös paikka tavoittaa pelaajia, vaikkakin lainsäädäntö estää myös tällä saralla osan keinoista. Nettikasinoiden markkinointiosastot joutuvatkin luovimaan mainonnan niin, että se toisi tuloksia, mutta olisi samaan aikaan myös laillista kohdemaassa. Oman lusikkansa tähän soppaan tuo myös se fakta, että Suomessa tullaan lähivuosina luopumaan rahapelien monopolista nettipeleissä.

Suomalaisille pelaajille omia nettikasinoita

Nettikasinot pyrkivät saamaan asiakkaita monipuolisen markkinoinnin lisäksi myös keskittymällä vain tiettyihin markkinoihin. Tämä voikin olla taitavan markkinoinnin lisäksi fiksu tapa saada aikaan suosittu pelisivusto. Esimerkiksi suomalaisille pelaajille on tarjolla myös sellaisia nettikasinoita, jotka on tarkoitettu vain suomalaisille pelaajille.

Tällainen on esimerkiksi fiksukasino, joka avattiin vuonna 2021. Fiksu mahdollistaa pelaamisen aloittamisen ilman rekisteröitymistä, riittää, että pelaaja tunnistautuu omilla pankkitunnuksillaan. Sivustolla voi ainakin toistaiseksi pelata vain suomalaiset pelaajat ja tämä näkyykin siinä, että kaikki on tehty ennen kaikkea suomalaisia pelaajia silmällä pitäen.

Fiksu kasinolla pelaaminen onnistuu tietokoneen lisäksi kätevästi myös iOS- ja Andoid-laitteilla. Toisin sanoen pelata voi kätevästi missä ja milloin vain myös suurimmalla osalla älypuhelimista ja tableteista. Pelaaminen sekä rahojen tallettaminen ja kotiuttaminen onnistuvat näppärästi myös pienemmillä ruuduilla, eikä valittu pelilaite vaikuta pelimenestykseen.

Suomalaisille suunnattu Fiksu tarjoaa tietysti sellaisia maksutapoja, joista suomalaiset pelaajat pitävät. Pelaajat pääsevätkin tallettamaan omilla pankkitunnuksillaan ja luottokorteillaan. Mitään erillistä tiliä mihinkään kolmannen osapuolen palveluun ei siis tarvitse luoda. Yli tuhannen pelin valikoimaan on haalittu teoksia mm. näiltä pelinkehittäjiltä:

    – Microgaming

    – Booming Games

    – Yggdrasil Gaming

    – NetEntiltä

    – Pragmatic Play

    – Big Time Gaming

Uusia mainosväyliä etsitään jatkuvasti

Nettikasinot joutuvat siis olemaan luovia markkinoinnissaan ja tavoittaakseen haluamansa kohderyhmät. Tämä tarkoittaa myös sitä, että uusia markkinointikeinoja pohditaan kuumeisesti. Kasino-operaattorit pyrkivät hyödyntämään myös esimerkiksi sponsorointia, eli näkymään varsinkin urheilutapahtumissa.

Koska montaa markkinointikeinoa on lainsäädännön puitteissa rajoitettu, kasinot joutuvat hyödyntämään tehokkaasti niitä laillisia keinoja, joita on käytettävissä. On kuitenkin tärkeää, että markkinoinnista saa heti kuvan, että kyseessä on uhkapelaaminen. Pelaamisen pitää aina pysyä vastuullisena ja mainonta ei saa olla harhaanjohtavaa. Nettikasinoiden markkinointia on mielenkiintoista seurata ja muilla toimialoilla on varmasti opittavaa niiden luovuudesta ja tehokkuudesta.

Posted on 24.7.2023 in Yhteistyö

Share the Story

Back to Top