Digitaalisen markkinoinnin merkitys korona-aikana

Kotisivut yritykselle

Digitalisaatio on jo vuosia sitten mullistanut käsityksemme markkinoinnista ja sen tarjoamista mahdollisuuksista. Tänä päivänä useimmat yritykset siirtävät palveluitaan verkkoon, tai ainakin hoitavat pääosan markkinoinnistaan siellä. Digitaalinen markkinointi on se osa-alue markkinoinnissa, joka käsittää kaiken verkossa tapahtuvan.

Esimerkkeinä digitaalisesta markkinoinnista mainittakoon vaikkapa hakusanamainonta GoogleAdsin avulla. Erinomaisesti toteutettu digitaalinen markkinointi räätälöi kaiken viestinnän sen tarkkaan määritellyille kohderyhmille, ja se perustuu kunkin yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Loistava esimerkki digimarkkinoinnin kannattavuudesta ja monista mahdollisuuksista ovat erilaiset nettikasinot, joiden koko liiketoiminta tapahtuu verkossa.

Digitaalisen markkinoinnin kulta-aika

Tänä päivänä oikeastaan jokainen länsimainen kuluttaja on verkossa. Netin kautta hoidetaan jo todella monipuolisesti erilaisia arkeen liittyviä asioita – ei siis ainoastaan pelata nettikasinoilla. Verkon merkitys on kasvanut arvoon arvaamattomaan juuri korona-aikana, sillä kuluttajien tottumukset ovat nyt muuttuneet lyhyessä ajassa ratkaisevasti.

Sellaiset yritykset, joiden toimintaa tai markkinointia voidaan jatkaa ja tehostaa nimenomaan verkkopalveluita kehittämällä, tulevat selviämään näistä haastavista ajoista kiitettävin paperein. Samaa povataan myös nettikasinoille: ne pyörivät ainakin toistaiseksi tavalliseen tapaan, ja tarjoavat kotona olemiseen kyllästyneille ihmisille loistavaa viihdettä pelaamisen eri muodoissa. Perinteisten kolikkopelien rinnalle on noussut mm. laadukkaita live pelejä sekä virtuaaliurheilua.

Tällä hetkellä elämme digitaalisen markkinoinnin kannalta hyvin hedelmällistä aikaa. Ihmiset kuluttavat korona-aikana tavanomaista suuremman ajan netissä, ja nyt jos koskaan heidät voidaan tavoittaa nopeasti ja kustannustehokkaasti. On toki totta, että kuluttajien ostovoima on juuri nyt vaarassa heikentyä, mutta toisaalta, osuva ja järkevä toiminta digimarkkinoinnissa voi kantaa hedelmää myös pidemmälle tulevaisuuteen.

Nettikasinoiden osalta haasteeksi nousee, mikäli koronan aiheuttama poikkeustila pitkittyy, pelaajien katoaminen. Kun rahaa on käytössä vähemmän, ei kasinopelaaminen välttämättä ole ensimmäisenä mielessä.

Millaisia hyötyjä digitaalisesta markkinoinnista on juuri nyt?

Digitaalisen markkinoinnin ehkä se suurin hyöty niin koronan aikana kuin tavallisissakin oloissa on jo mainittu kohdentaminen – kustannustehokkuutta unohtamatta. Yritysten, kuten juuri nettikasinoiden, on mahdollista kohdentaa mainontaa kohderyhmänsä kiinnostusten, käyttämän laitteen tai vaikkapa ajankin perusteella.

Myös demografiset rajaukset ovat mahdollisia, ja lisäksi äärimmäisen tarkkoja. Tällä hetkellä kaikenlaisten yritysten kannattaa suunnata kaikki katseet nimenomaan verkkoon, sillä juuri siellä ovat kaikki heidän potentiaaliset asiakkaansa. Nyt jos koskaan on siis aika laittaa hakusanamainonta ja erilaiset sisällöt kotisivuilla kuntoon.

Digimarkkinointi tarjoaa myös huikeat mahdollisuudet uudelleenmarkkinointiin. Digitaalisten markkinointiväylien avulla yrityksillä, kuten kasinoilla, on mahtava tilaisuus tavoittaa juuri heille potentiaaliset asiakkaat. Nettikasinoiden tapauksessa kysymyksessä ovat tietenkin pelaajat.

Kuten todettu, vaikka suomalaisten asiakkaiden ostovoima on hetkellisesti heikentynyt, ei uudelleenmarkkinointia kannata silti jättää tekemättä. Tällä hetkellä on kuitenkin erityisen tärkeää olla kaikessa viestinnässä riittävän sensitiivinen.

Turhan aggressiivinen lähestyminen saattaa karkottaa potentiaaliset palaavat asiakkaat. Nettikasinot ovat hyödyntäneet uudelleenmarkkinointia jo pitkään esimerkiksi tekstiviestien ja sähköpostien muodossa. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että viestintää on vähennetty hieman, joten sensitiivisyys on osattu ottaa kasinoilla hienosti huomioon.

Millaiset kasinot hyötyvät digitaalisesta markkinoinnista eniten?

Parhaat uudet nettikasinot 2020 arvostelut avaavat sinulle loistavat näkymät siihen, millaisia uusia nettikasinoita on tänä päivänä markkinoilla, ja mitkä niistä sopivat erityisen hyvin suomalaiselle pelaajalle. Parhaiten erilaiset, etenkin, uudet nettikasinot hyötyvät digitaalisesta markkinoinnista ehkä nimenomaan jo mainitun uudelleenmarkkinoinnin kautta.

Kuten ehkä tiedät, ei Suomessa ole laillista mainostaa nettikasinoita perinteisesti TV-kanavilla tai radiossa. Siksi ulkomailta toimivien, mutta silti täysin laillisesti toimivien nettikasinoiden onkin kannattanut suunnata kaikki mainonta nimenomaan nettiin.

Käytännössä digitaalisesta markkinoinnista hyötyvät siis aivan kaikenlaiset nettikasinot, myös uudet kasinot. Parhaat asemat saavat tietysti kuitenkin ne nettikasinot, jotka ovat olleet avoinna pisimpään. Niiden kohdalla perinteisestä markkinoinnista tutut asiat, kuten brändäys ja sitouttavuus, ovat jo ehtineet näyttää mahtinsa.

Monet suomalaispelaajat tuntevat useita eri nettikasinoita nimeltä, ja ovat saattaneet olla näiden asiakkaina jo useampia vuosia. Samoin tällaisten nettikasinoiden sivuston arvo on esimerkiksi Googlen silmissä parempi kuin sellaisten sivustojen, jotka on vasta avattu.

Miten digimarkkinointi muuttuu tulevaisuudessa?

Korona-aika tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä vaikuttamaan myös digitaaliseen markkinointiin. On odotettavissa, että yhä useampi yritys alkaa kehittämään toimintojaan myös verkossa käytettäviksi, ja toisaalta ne myös lisäävät markkinointia verkossa.

Koronan vaikutuksia nettikasinoiden digitaalisen markkinoinnin osalta on vielä tässä vaiheessa vaikea arvioida. Varovaisten veikkausten mukaan etenkin uudet netti kasinot tulevat jatkossa kohdentamaan markkinointiaan entistä tarkemmin, ja painottamaan kaikessa markkinointimateriaalissa myös vastuullisuutta.

Posted on 24.4.2020 in Yhteistyö

Share the Story

Back to Top